Het geheim van een sterk merk? Een helder merkverhaal en een slimme merkpositionering. Succesvolle merken hebben een duidelijke visie en kennen hun ideale positie in de markt. Hoe beter je weet waar je merk voor staat, hoe sterker je marktpositie. Maar waar begin je? Voor veel bedrijven is die zoektocht naar hun brand identity een hell of a job. Begrijpelijk, want niets is lastiger dan jezelf verkopen met een goed verhaal. Het is een confronterende zoektocht naar de ziel van je merk.

Merkstrategie

Brandmake helpt je met je merkidentiteit. Dat begint met een aantal merksessies waarin we samen met jou tot de kern komen van je merk. Daarbij gaan we altijd uit van je commerciële doelstellingen: wat wil je bereiken in de markt? Hoe ziet die markt eruit? Voor welke behoeften heeft jouw merk de beste oplossing? Heb je groei-ambities? Hoe wil je groeien? Wil je marktaandeel behouden? Wil je nieuwe medewerkers werven? We positioneren je merk, schrijven een brand manifesto van twee A4-tjes en formuleren je brand strategy.

Visuele identiteit

Als we weten waar je merk voor staat, maken we een visual identity: een logo met huisstijl en beeldtaal. De designers van Brandmake hebben hier veel ervaring mee en ontwerpen een visuele stijl die helemaal bij jouw merk past.

Tone of voice

Naast je beeldtaal verwoorden we ook de manier waarop je merk 'praat' met de wereld: je tone of voice. Onze copywriters schrijven een copyhandleiding waarin heel overzichtelijk staat beschreven waar je op moet letten als je vanuit je merk schrijft. Van woordgebruik tot schrijfstijl, van nuttige schrijftips tot do's en don'ts. En hebben je medewerkers behoefte aan extra hulp of coaching als ze schrijven vanuit je merk? Dan geeft Brandmake schrijftrainingen.

Brandbook

We maken een brandbook voor je merk. Hierin staan beschrijvingen en richtlijnen voor je merkstrategie, visuele identiteit en schrijfstijl. Je krijgt een praktisch document dat een enorme houvast geeft aan iedereen die met je merkcommunicatie bezig is.

Brand Journey ©

Voor hulp bij je merkbouw gebruiken we onze eigen Brand Journey©-methode waarin we in vier fasen je merk sterker maken. In de eerste fase gaan we op zoek naar je authentieke, onderscheidende merkverhaal. Op basis hiervan bepalen we je brand language: deze bestaat uit een visuele identiteit met logo en huisstijl-items, en een copyhandleiding waarin we de tone of voice beschrijven. In de derde fase mobiliseren we je eigen community om brand ambassador te worden. Dit zijn bijvoorbeeld medewerkers, klanten, leveranciers of stakeholders die je merk promoten bij de juiste doelgroepen. En in de vierde fase produceren we communicatiemiddelen: van campagnes tot social, van out of home advertising tot radiocommercials.

BRAND STRATEGY

Op basis van merksessies formuleren we je merkstrategie. We definiëren onder andere je merkpositionering, merkverhaal, merkpersoonlijkheid en merkwaarden.

BRAND IDENTITY

We creëren je logo, huisstijl en beeldtaal op basis van je merkstrategie. En we beschrijven de regels en richtlijnen voor je commerciële teksten in een copyhandleiding.

BRAND COMMUNITY

De beste merkambassadeurs vind je meestal in je directe omgeving. We activeren je eigen community van onder andere medewerkers, klanten en leveranciers.

BRAND COMMUNICATION

Brandmake bedenkt, produceert en distribueert alle communicatie-uitingen waar je merk behoefte aan heeft. Van marketingcampagnes tot contentproductie.
We gebruiken cookies.

Met deze cookies verbeteren we de gebruiksvriendelijkheid van onze website. Daarnaast kunnen we je hierdoor gepersonaliseerde content bieden op brandmake.nl, via onze andere kanalen en andere media. Als je verder surft, accepteer je onze cookies. NB. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt.

Privacy statement