Je hebt pas iets aan je merkverhaal als je het ook echt gaat vertellen. Met een sterke campagne laat je de wereld weten dat je er bent en wat men aan je merk heeft. Een succesvolle communicatiecampagne is altijd gebaseerd op vooraf duidelijk geformuleerde targets: zoveel % marktaandeel, zoveel downloads, zoveel % brand awareness, zoveel nieuwe medewerkers werven.

Als je een opdracht bij ons neerlegt, vragen we drie dingen. Waarom wil je communiceren? Wat wil je bereiken met de campagne? Hoeveel budget heb je? Want we kunnen mooie dingen voor je maken, maar alleen als we precies weten binnen welke bandbreedte we dat mogen doen.

Communicatie-strategie

Op basis van je doelstellingen en marktbeschrijving bepalen we samen een communicatiestrategie. Hierin geven we antwoord op de vraag: wat zeg je tegen wie op welk moment met welk doel en via welke kanalen? Je communicatiestrategie is belangrijk, omdat je in het creatieve proces te maken krijgt met veel verschillende meningen en daardoor vaak pittige inhoudelijke discussies. Dan is het goed om een document te hebben op basis waarvan we de juiste beslissingen kunnen nemen.

Mediastrategie

Als we een campagne voor je uitrollen, moeten we weten welke media we gaan inzetten. Mediumkeuze is een onderdeel van het strategisch-creatieve proces. Kiezen we bijvoorbeeld voor een gecombineerde online-offline aanpak? Gaan we alleen voor digitale communicatie? Of wordt het een pr-campagne? Voor specifieke expertise werken we met grote mediabureaus samen.

Creatief concept

Hoe vertaal je je commerciële doelstellingen naar creatieve communicatie? We hebben multi- disciplinaire teams die nadenken over een creatieve oplossing. In zo'n team werken copywriters, designers, strategen en accountmanagers samen. We vinden dit belangrijk, omdat elke opdracht zijn eigen uitdagingen heeft. En die kun je het beste aanpakken door professionals met verschillende disciplines samen in een team te zetten.

Soort campagne

Hoe bepaal je nou welke campagne je inzet? Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt bereiken. En vooral wie je wilt bereiken. Waar is je doelgroep te vinden? Voor welke behoeften heeft jouw merkpropositie de oplossing? Een paar voorbeelden: voor een landelijke introductie van een mobiliteits- merk hebben we een geïntegreerde campagne gemaakt met onder andere radiocommercials, display advertising, Direct Mail en out of home. Voor een publiciteitsstunt van een internationaal Fintech-merk hebben we een merkactivatie- campagne ingezet en voor een groot retailmerk hebben we de engagement op Facebook en Instagram vergroot via een social mediacampagne.

Brand Journey ©

Voor hulp bij je merkbouw gebruiken we onze eigen Brand Journey©-methode waarin we in vier fasen je merk sterker maken. In de eerste fase gaan we op zoek naar je authentieke, onderscheidende merkverhaal. Op basis hiervan bepalen we je brand language: deze bestaat uit een visuele identiteit met logo en huisstijl-items, en een copyhandleiding waarin we de tone of voice beschrijven. In de derde fase mobiliseren we je eigen community om brand ambassador te worden. Dit zijn bijvoorbeeld medewerkers, klanten, leveranciers of stakeholders die je merk promoten bij de juiste doelgroepen. En in de vierde fase produceren we communicatiemiddelen: van campagnes tot social, van out of home advertising tot radiocommercials.

BRAND STRATEGY

Op basis van merksessies formuleren we je merkstrategie. We definiëren onder andere je merkpositionering, merkverhaal, merkpersoonlijkheid en merkwaarden.

BRAND IDENTITY

We creëren je logo, huisstijl en beeldtaal op basis van je merkstrategie. En we beschrijven de regels en richtlijnen voor je commerciële teksten in een copyhandleiding.

BRAND COMMUNITY

De beste merkambassadeurs vind je meestal in je directe omgeving. We activeren je eigen community van onder andere medewerkers, klanten en leveranciers.

BRAND COMMUNICATION

Brandmake bedenkt, produceert en distribueert alle communicatie-uitingen waar je merk behoefte aan heeft. Van marketingcampagnes tot contentproductie.
We gebruiken cookies.

Met deze cookies verbeteren we de gebruiksvriendelijkheid van onze website. Daarnaast kunnen we je hierdoor gepersonaliseerde content bieden op brandmake.nl, via onze andere kanalen en andere media. Als je verder surft, accepteer je onze cookies. NB. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt.

Privacy statement