6 MAART 2020 / CAMPAIGNS / BAS VAN VEEN
Hail to the Moldy King!

Wat maakt een merk sterk? Brains, balls en budget. Burger King bewijst dit door een nieuwe, revolutionaire, internationale campagne: de Moldy Whopper. In de uitingen zien we een zwaar beschimmelde Whopper. Behoorlijk onsmakelijk en je krijgt allesbehalve zin om een hap te nemen uit de wereldberoemde hamburger.

 

 

Het lijkt op het eerste gezicht een creatieve aanval van McDonalds, maar het is toch écht een campagne van de burgerkoning. De boodschap is messcherp: Burger King gebruikt vanaf nu geen kunstmatige toevoegingen meer in zijn hamburgers. Je Whopper beschimmelt dus net zo hard als de bananen in je fruitschaal.

 

De fastfood-koning slaat met deze gewaagde uitingen een grote commerciële slag. Heel knap in een tijd waarin de fastfoodsector zwaar onder vuur ligt. Consumenten willen groen, bio en eko dus moet je als snackgigant flink aan de bak om marktaandeel te behouden en merkperceptie te verstevigen.

 

Burger King laat ten eerste zien dat het brains heeft. Het bedrijf begrijpt dat de wereld verandert en brengt rigoureuze wijzigingen in het product aan: geen kunstmatige toevoegingen meer. De campagne bewijst vervolgens dat het merk ballen heeft: het gooit alle communicatiewetten overhoop met deze anti-reclame. En, om ervoor te zorgen dat de hele wereld over je kletst, heb je mediabudget nodig. Burger King laat hiermee zien dat het een van de sterkste merken ter wereld is. Hail to the Moldy King!

We gebruiken cookies.

Met deze cookies verbeteren we de gebruiksvriendelijkheid van onze website. Daarnaast kunnen we je hierdoor gepersonaliseerde content bieden op brandmake.nl, via onze andere kanalen en andere media. Als je verder surft, accepteer je onze cookies. NB. We onthouden je keuze zodat je niet iedere keer dat je onze website bezoekt deze vraag te zien krijgt.

Privacy statement